חטיפי בריאות

Error message

  • Notice: Undefined offset: 1521 in user_node_load() (line 3682 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in user_node_load() (line 3682 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 1521 in user_node_load() (line 3683 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in user_node_load() (line 3683 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 1521 in user_node_load() (line 3684 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in user_node_load() (line 3684 of /home2/galilon/public_html/modules/user/user.module).
חטיפי בריאות
10/23/2014 - 15:17


טרנד הבריאות הסוחף רבים הגיע זה מכבר גם לתחום החטיפים. חטיפי בריאות מתאפיינים ומצטיינים ביתרונות רבים: הם מכילים ערכים תזונתיים רבים, רמת סוכר מופחתת, מחיר תחרותי ואטרקטיבי.

חטיף בריאות הוא תוסף מזון חשוב וחיוני. רבים נושאים אותו עמם לכל מקום- אם כמשהו מתוק שהם מכניסים לפה לפני תחילת אימון כושר, במהלכו או בסיומו; הם לוקחים אותם עמם לנסיעות, שוברים באמצעותו רעב או אוכלים אותו יחד עם קפה, בהפסקה. חטיפי בריאות יהיו אשר יהיו, הם טעימים ובריאים. הם עדיפים על ממתקים עתירי קלוריות, המכבידים על הקיבה. בנוסף, חטיפי בריאות איכותיים הינם קלים לעיכול.

יש מי שממעטים לאכול בבוקר, לכן החטיף הוא חלופה מצוינת, זמינה, מזינה, העדיפה מכל בחינה על עוגייה המכילה כמות גדולה של סוכר ומרכיבים לא בריאים אחרים.

החטיף כתחליף

חטיפי בריאות עשויים להוות תחליף לארוחה. הם, כשלעצמם, מהווים מעין ארוחת ביניים קלה. בשל ההיצע העצום והמגוון הרב של חטיפים ברשתות השיווק ובחנויות הטבע השונות, ראוי ורצוי להידרש הן אל היתרונות הגלומים בהן והן- ההגינות והתועלת מחייבות אף זאת – אל החסרונות שבהם.

חטיפי הבריאות מוסיפים לגוף תוספים חיוניים כגון סידן, אבץ, ויטמינים, סיבים תזונתיים, חלבון ועוד. הם קטנים וקלים וניתן לקחת אותם עמנו לכל מקום. חיי המדף שלהם ארוכים, ואין הכרח לאחסן אותם במקרר. עם זאת, חשוב לדעת כי כמו כל דבר- צריכה עודפת ומופרזת שלהם עלולה לגרום את ההיפך מהכוונה המקורית שלנו בצריכתם: הם עלולים להעמיס על הגוף חומרים שמכבידים על פעילות חילוף החומרים, לגרום לשלשול או לעצירות, לגרום לצריכת קלוריות רבות שיגרמו לעלייה במשקל. כמו כן מחירי החטיפים אינם זולים ורכישה מוגברת שלהם מהווה הוצאה  גדולה.

 חשוב לצרוך את חטיפי הבריאות במידה ובמתינות, לא להפוך אותם לתחליף קבוע לארוחות סדירות. חשוב להבין, כי חטיפים אלה מכילים מזון מעובד וכמו כל מזון כזה הוא לא מהווה משום בחינה חלופה למזון מלא, לא מעובד.

לפני שאתם מכניסים לפה את חטיפי הבריאות רצוי לקרוא היטב את האותיות הקטנות על התווית ולהתוודע אל תכולתם כגון: הערך הקלורי שלהן, כמות הסיבים, כמות הסוכר, כמות השומן הרווי, כמות הוויטמינים והמינרליים.

חטיף הבריאות  עשוי להעניק תוספת אנרגיה למתאמנים זמן ממושך, במיוחד בפעילות המשלבת בין ענפי ספורט שונים, כגון תריאטלון או שילוב אימון בחדר כושר עם שחייה בבריכה. על מנת לוודא כי אתם צורכים את החטיף הבריאותי ולא חטיף שנחזה כבריאותי אבל הוא מכיל מרכיבים בלתי בריאותיים בעליל חשוב לצרוך חטיף שמכיל עד 100- 120 קלוריות, בעל אחוז שומן נמוך ( עד שני אחוז לכל היותר), עשיר בסיבים תזונתיים ושאינו מכיל סוכרי פשוטים. החטיפים המכילים שיבולת שועל ו/או גרנולה, פירות יבשים וקורנפלקס הם המומלצים ביותר.

אין ספק כי צריכה מדודה של החטיפים עשויה לחזק את הגוף ולספק לו את האנרגיה שהוא זקוק לה לאחר שאיבד אותה במהלכה של פעילות בעצימות גבוהה או כתוספת אנרגיה לפני פעילות כזאת זמן קצר לפני הפעילות כאשר לא נכון לאכול ארוחה מלאה ומזינה. 

בכל מקרהעל מנת להיות בטוחים כי אתם צורכים את החטיפים הבריאותיים הנכונים בכמות הרצויה ובזמן המתאים רצוי ומומלץ להתייעץ עם דיאטנית, אשר ייעוץ עמה טוב גם על מנת לעשות סדר בהרגלי התזונה שלכם, קל וחומר למי שרוצים את נדרשים להפחית ממשקלם.